سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فرقه ها و فتنه ها

  • *وهابیت (در عربستان)، بهائیت (در ایران و مصر) ، طالبانیسم (در پاکستان و افغانستان)، سلفیگری (در جهان اهل سنت)
  • * فرقه سازی در ایران به دلیل هشیاری مراجع و روحانیت آگاه به جایی نرسید؛ اما در کشورهای دیگر موفقیت آمیز بود.
  • سعی می کند با استفاده از مسألة مهدویت و همچنین با تحریف حقایق عاشورایی در هیئات مذهبی نفوذ کند و از این مهمترین نقطة قوت جامعة شیعه، علیه این جامعه بهره برداری نماید. تلاش در جهت تقویت تفکراتی همچون تفکر انجمن حجیته در مورد حکومت اسلامی در همین جهت قابل ارزیابی است.
  • *نویسندگان کتاب «ساخت شبکه های مسلمان میانه رو» پس از آنکه حمایت از دموکراسی را از شاخصه ها و ویژگی های مسلمانان میانه رو (آمریکایی) معرفی می کنند، در این باره می نویسند:
  • *«حمایت از دموکراسی مستلزم مخالفت با مفاهیم دولت اسلامی است، به ویژه مفاهیمی که مستلزم اِعمال قدرت سیاسی توسط یک نخبه روحانی خود انتصاب(!) است، همانند مورد ایران. مسلمانان میانه‌رو (آمریکایی) بر این باورند که هیچ کس نمی‌تواند از جانب خدا صحبت کند. بلکه این اجماع جامعه است، که خواست و ارادة خدا را در یک مورد خاص تعیین می‌کند. در اسلام دوازده امامی شیعه سنت سابقه‌داری در مورد تقدیر باوری وجود دارد، باور و اعتقادی شیعی در زمینة اقتدار سیاسی که معتقد است در زمان غیبت امام خداوند اجازة برقراری حکومت دینی را نداده است. این سنت توسط ایده‌های خمینی‌گرا در مورد حکومت دینی، در ایران و جاهای دیگری که تحت نفوذ حکومت ایران هستند، سست گردید؛ در عین حال این سنت در عراق و جاهای دیگر به عنوان یک بنیان بالقوه برای توسعه دموکراسی پابرجاست.»

 


نوشته شده در  جمعه 92/1/16ساعت  9:32 صبح  توسط صادق 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نشانه
فاطمیه
پند و اندرز
جالب
سه بعدی
نشانه ها
وداع صفر
انتظار
کاروان دسته عاشوراییان
عکس محرم
هیئت محبان الخمینی (ره)
[عناوین آرشیوشده]